Multimedialne pomoce dydaktyczne. Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów?
O PRELEKCJI:
Multimedialne pomoce dydaktyczne. Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów?
Kiedy na lekcji warto stosować rozwiązania cyfrowe? Co powinno decydować o ich wyborze? Czy jedyną zaletą używania multimediów jest lepsza organizacja pracy – bo aplikacje oszczędzają czas? Czy szybkość uczenia się uczniów, ich motywacja i wiedza wzrastają wprost proporcjonalnie do wykorzystania w szkole nowoczesnych technologii? Proponujemy różne rozwiązania, które uczniowi ułatwią skuteczne opanowanie materiału w domu, a nauczycielowi – przeprowadzenie lekcji w klasie, a następnie weryfikację wiedzy podopiecznych [ucznia]. Narzędzia przygotowaliśmy z wykorzystaniem aplikacji wydawnictwa Nowa Era.
O PRELEGENTACH:
Magdalena Bartosik – redaktor merytoryczny chemii w Wydawnictwie Nowa Era z kilkuletnim doświadczeniem. Zaangażowana w aplikacje multimedialne, m.in. Multimedialny układ okresowy oraz Multiteka Chemia Nowej Ery dla szkół podstawowych oraz portal maturalny terazmatura.pl. Ukończyła studia chemiczne i studium pedagogiczne na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.
Oliwia Pierzyńska - Redaktor merytoryczny chemii w Wydawnictwie Nowa Era. Na co dzień zajmuje się przygotowaniem multimediów, np. Generator testów i sprawdzianów oraz pomocy dydaktycznych dla uczniów i nauczycieli m.in. zeszytów ćwiczeń Chemia Nowej Ery dla szkół podstawowych. Swoją wiedzę i doświadczenie chemiczne zdobywała na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Lund University (Szwecja) i University of Central Lancashire (Wielka Brytania).