"Jak kształcić efektywnie - czyli design thinking w dydaktyce"
O PRELEGENTACH:
Dorota Bociąga - pomysłodawca, inicjator oraz twórca DT4U - Design Thinking Workspace – przestrzeni kreatywnego rozwiązywania zagadnień problemowych w wykorzystaniem metodyki design thinking w Politechnice Łódzkiej. Swoją wiedzę i pierwsze doświadczenia z design thinking zdobyła w Hasso Plattner Institute of Design at Stanford. Od 2012 roku poprzez czystą praktykę rozwija swój warsztat w zakresie dt oraz ogólnie pojętego myślenia projektowego prowadząc projekty z zastosowaniem tej metodyki na studiach 1 i 2 stopnia. W chwili obecnej kieruje międzynarodowym projektem DiamonDT – „Development of Innovative AcadeMy ON the basis of DT teaching”, którego celem jest rozwój innowacyjnej dydaktyki na poziomie wyższym poprzez wdrażanie do toku kształcenia metodyki design thinking. Adiunkt Politechniki Łódzkiej. Zarówno dydaktycznie jak i naukowo-badawczo zajmuje się inżynierią biomedyczną. W tym obszarze jest autorem opracowań naukowych, współautorem patentów i wdrożeń. Z zamiłowania – trener.
Anna Laska-Leśniewicz - na co dzień doktorantka inżynierii materiałowej, której zainteresowania naukowe w dużej mierze skupiają się na biomateriałach i inżynierii tkankowej. Lider Zespołu DT4U - Design Thinking Workspace - na Politechnice Łódzkiej. Swoją przygodę z DT rozpoczęła w 2014 roku. Już od samego początku dostrzegła potencjał zastosowania tej metodyki w poszukiwaniu nowych rozwiązań w świecie nauki, techniki i medycyny. DT poznała również w kanadyjskim wydaniu w Ivey Business School, a w styczniu 2016 roku przeszła intensywne szkolenie „DT MasterClass for Tutors” pod okiem europejskich liderów z School of Business and Economics UiT the Arctic University of Norway. Zdobyte doświadczenie wykorzystuje w prowadzeniu zajęć ze studentami oraz w trakcie warsztatów DT. Prywatnie najchętniej podróżuje po świecie i spędza czas z ludźmi.