O PRELEKCJI:
Uczniowie to wymagający odbiorcy oferty edukacyjnej. Kochają gry a świat postrzegają przez ekran smartfona. Są przyzwyczajeni od natychmiastowej informacji zwrotnej (feedback) i pełnej interakcji z rzeczywistością. Nie chcą czekać i bywają nazywani pokoleniem instant. Najlepiej trafia do nich edutainment, czyli nauka przez zabawę. A gry to zabawa.
PokemonGo czy Harry Potter Wizards Unite a już wkrótce MinecratfGO pokazują, że można motywować do ruchu poprzez smartfon i ciekawie opowiedzianą historię (nieliniowy storyteling). Gra w naukę na smartfonie, czyli gamifikacja lekcji to nowa szansa na zaangażowanie uczniów w najnudniejsze lekcje z podstawy programowej. Znaczenie takiego podejścia dostrzeżono już kilka lat temu w fińskich szkołach, gdzie na co dzień wykorzystuje się narzędzia motywujące młodzież do ruchu i zdobywania wiedzy w niestandardowy sposób.
Podczas naszej prelekcji poznacie sposoby wykorzystania mobilnych questów z matematyki, biologii i języka polskiego w edukacji dzieci i młodzieży.
Drodzy Uczestnicy, abyście mogli w pełni skorzystać z prelekcji, prosimy zabierzcie ze sobą smartfony w systemie iOS/Android wraz ze ściągniętą aplikacją ActionTrack.
Aplikację dla systemu iOS można pobrać klikajac TUTAJ, a dla systemu Android TUTAJ.
O PRELEGENCIE:
Marcin Skrabka
Prawnik, niezależny analityk rynku wydawniczego. Pracował dla Wolters Kluwer Polska, Young Digital Planet (Sanoma). Współtwórca i założyciel m.in. wydawnictwa Książkowe Klimaty oraz portali czeskieklimaty.pl i prawosocjalne.pl. Obecnie wraz z fińskim Team Action Zone, pracuje nad sposobami łączenia nowych technologii z tradycyjnymi książkami, szczególnie w zakresie gamifikowania treści książek jako jednego ze sposobów promocji czytelnictwa wśród najmłodszych pokoleń.