Kliknij tutaj, aby pobrać grę w wersji do wydrukowania
Zasady gry:
1. W grze mogą wziąć udział dwie osoby.
2. Gracze pobierają i drukują dwa szablony gry.
3. Na początku gry, każdy z graczy rysuje w kwadracie Moje Statki figury złożone z jednej, dwóch, trzech lub czterech kratek w liczbie wskazanej na szablonie (na dole strony). Statki można rozmieszczać w pionie lub poziomie w dowolnym miejscu. Zasada jest tylko jedna: statki nie mogą się w żaden sposób ze sobą stykać.
4. Przystępujemy do gry: Gracze na przemian oddają strzały podając współrzędne poziomych pionowych (np. A1). Gracz pierwszy oddaje strzał w kierunku przeciwnika.
5. Gracz drugi sprawdza swoje statki i odpowiada, czy nastąpiło celne trafienie:
- jeżeli nie został trafiony żaden statek - gracz odpowiada "pudło",
- jeżeli na wskazanym polu został trafiony statek wielomasztowy (dwu-, trzy- lub czteromasztowiec) i posiada jeszcze nietrafione maszty, gracz odpowiada "trafiony",
- jeśli został trafiony jednomasztowiec lub gracz trafił w ostatni już maszt, gracz odpowiada "trafiony zatopiony".
6. Gracz oddający strzały oznacza na swoim drugim kwadracie o nazwie: Statki drugiego gracza pudła stawiając kropkę lub trafienia stawiając krzyżyk: X. Jeżeli statek zostanie "trafiony zatopiony", gracz strzelający obrysowuje dokoła kreską lub kropką wszystkie maszty trafionego statku. Po to właśnie zaznaczamy kratki, aby pamiętać, które kratki zostały już wybrane i nie mogą się na nich znaleźć żadne statki.
7. Gracz broniący również na swojej mapie ze statkami odznacza wszystkie trafienia i strzały niecelne przeciwnika.
8. Po strzałach gracza pierwszego role się odwracają i strzela gracz drugi, a gracz pierwszy odnotowuje pudła lub trafienia.
8. Gracze oddają po jednym strzale na przemian, a grę wygrywa gracz, który zatopi flotę przeciwnika jako pierwszy.
2. Gracze pobierają i drukują dwa szablony gry.
3. Na początku gry, każdy z graczy rysuje w kwadracie Moje Statki figury złożone z jednej, dwóch, trzech lub czterech kratek w liczbie wskazanej na szablonie (na dole strony). Statki można rozmieszczać w pionie lub poziomie w dowolnym miejscu. Zasada jest tylko jedna: statki nie mogą się w żaden sposób ze sobą stykać.
4. Przystępujemy do gry: Gracze na przemian oddają strzały podając współrzędne poziomych pionowych (np. A1). Gracz pierwszy oddaje strzał w kierunku przeciwnika.
5. Gracz drugi sprawdza swoje statki i odpowiada, czy nastąpiło celne trafienie:
- jeżeli nie został trafiony żaden statek - gracz odpowiada "pudło",
- jeżeli na wskazanym polu został trafiony statek wielomasztowy (dwu-, trzy- lub czteromasztowiec) i posiada jeszcze nietrafione maszty, gracz odpowiada "trafiony",
- jeśli został trafiony jednomasztowiec lub gracz trafił w ostatni już maszt, gracz odpowiada "trafiony zatopiony".
6. Gracz oddający strzały oznacza na swoim drugim kwadracie o nazwie: Statki drugiego gracza pudła stawiając kropkę lub trafienia stawiając krzyżyk: X. Jeżeli statek zostanie "trafiony zatopiony", gracz strzelający obrysowuje dokoła kreską lub kropką wszystkie maszty trafionego statku. Po to właśnie zaznaczamy kratki, aby pamiętać, które kratki zostały już wybrane i nie mogą się na nich znaleźć żadne statki.
7. Gracz broniący również na swojej mapie ze statkami odznacza wszystkie trafienia i strzały niecelne przeciwnika.
8. Po strzałach gracza pierwszego role się odwracają i strzela gracz drugi, a gracz pierwszy odnotowuje pudła lub trafienia.
8. Gracze oddają po jednym strzale na przemian, a grę wygrywa gracz, który zatopi flotę przeciwnika jako pierwszy.
Życzymy udanej bitwy morskiej i wielu zwycięstw!