Nasza strona używa plików cookies w celach statystycznych oraz w celu dopasowania usług i treści do oczekiwań użytkowników.
Więcej informacji znajduje się w polityce prywatności i regulaminie serwisu.
Dalsze korzystanie ze strony oznacza akceptację regulaminu i polityki prywatności.

zamknij

PRELEKCJE

W dniu 9 marca 2018r. mieliśmy przyjemność być organizatorem konferencji oświatowej "Innowacje w edukacji - Trendy 2018". Poniżej prezentujemy Państwu zapis prelekcji z tego wydarzenia.

 

1. "Dlaczego trzeba zmieniać szkołę" - Anna Sowińska

Dlaczego trzeba zmieniać szkołę? To kluczowe pytanie „Dlaczego?”  lub „Czy w ogóle?”, niektórzy z nas zadają sobie dopiero, kiedy wchodzą w dorosłe życie i widzą, że czegoś nam brakuje, aby osiągać upragnione cele. Drugi raz może się pojawić, kiedy wysyłamy nasze dzieci do szkoły i zastanawiamy się czy jest taka sama, jak nasza, czy może coś się już zmieniło. Jakie umiejętności potrzebne są młodemu człowiekowi aby poradził sobie tu i teraz ? Czy  komplet dobrych ocen i umiejętność poprawnego wypełniania testów zapewni dzieciom życiowy sukces? Podczas wykładu postaramy się odpowiedzieć na te pytania i spojrzeć przez pryzmat pedagogiki planu daltońskiego.
 

O prelegencie:

Anna Sowińska - wieloletni nauczyciel dyplomowany edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, edukator, terapeuta zajęciowy, animator pedagogiki zabawy. W latach 90 nauczyciel klas autorskich, współzałożycielka i prezeska Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej SNEP, założycielka i dyrektorka 14 przedszkoli na terenie woj. łódzkiego, które powstały w ramach projektu Wieś przyjazna dzieciom. Wieloletni dyrektor Szkoły Podstawowej z certyfikatem Dalton International, konsultant pedagogiki planu daltońskiego, członek Polskiego Stowarzyszenia Dalton. Autor programów, podręczników, pomocy edukacyjnych i materiałów okołopodręcznikowych. Laureat Nagrody im. Marii Weryho–Radziwiłłowicz, nadawanej przez miesięcznik Bliżej Przedszkola oraz Nagrody Lidera w edukacji, nadawanej przez Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.

 

2. Aplikacje i gry mobilne w edukacji. Inspiracje, trendy, dobre praktyki. - Sylwia Żółkiewska

Nasze otoczenie już nigdy nie będzie takie jak 10 lat temu. Ba! Świat już nigdy nie będzie taki jak rok temu. Technologia zmienia go diametralnie, a to wymaga nowych umiejętności od każdego z nas. Te zdania są powtarzane jak mantra, ale warto podejść do nich poważnie, szczególnie jeśli myślimy o przyszłości. Obcowanie z nowymi technologiami wiąże się także z dużą odpowiedzialnością. Bo w jaki sposób dobrze z nich korzystać? Jak nad nimi panować i nie pozwolić, aby zawładnęły naszym życiem? Jak używać ich mądrze, bezpiecznie i w słusznych celach? A przede wszystkim: od czego zacząć odkrywanie ich możliwości?


Sylwia Żółkiewska - projektantka, animatorka kultury, edukatorka, autorka licznych materiałów edukacyjnych. Od kilku lat popularyzuje stosowanie aplikacji i gier mobilnych w animacji kultury i edukacji. Miała okazje współtworzyć nowatorskie rozwiązania na pograniczu nowych technologii i kultury z wieloma instytucjami i organizacjami pozarządowymi. Jest autorką i pomysłodawczynią pierwszeJ w Polsce publikacji o tworzeniu aplikacji mobilnych od koncepcji po realizację pt. APPetyt na APPlikacje. Obecnie realizuje projekt stypendialny związany z zastosowaniem aplikacji mobilnych do ożywiania Cyfrowych Archiwów Tradycji Lokalnej. Interesuje się historią i historią sztuki, lubi zamieniać to, co stare w nowe, a nowe tłumaczyć na język przyjazny odbiorcy.

 

3. Metoda projektu w praktyce edukacyjnej i alternatywne formy dokumentowania działań uczniów - Ewa Morzyszek-Banaszczyk

Ewa Morzyszek-Banaszczyk – Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 137 w Łodzi, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, kierunek Pedagogika Wieku Dziecięcego. Edukator, coach, trener i ekspert awansu zawodowego. Jest współautorem wielu innowacji pedagogicznych, programów i projektów edukacyjnych o zasięgu ogólnoszkolnym. Jest także inicjatorem powstania szkolnych klubów rozwijających zainteresowania uczniów i propagatorem aktywnego i zdrowego stylu życia oraz ruchu „Szkoła w drodze”.

Posiada wieloletnie doświadczenie wizytatora Kuratorium Oświaty w Łodzi (1999-2007), dyrektora Przedszkola Publicznego w Rzgowie (1992-1999), członka Rady Konsultacyjnej przy Prezydencie Miasta Łodzi w latach 2013-17, a także wykładowcy w Wyższej Szkole Pedagogicznej  (2010-2015) i Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi ( 2014-2017). 
Jest osobą wielokrotnie nagradzaną m.in. Nagrodą II stopnia Ministra Edukacji Narodowej, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, Nagrodą Ministra Edukacji Narodowej oraz Nagrodą Prezydenta Miasta Łodzi. 



4. Uniwersytet w szkole? Utopia czy recepta na ciekawe lekcje. Anna Grąbczewska

Uniwersytet Dzieci od 10 lat gromadzi tysiące dzieci na zajęciach pozaszkolnych. Czy tylko chęć spotkania z prawdziwymi naukowcami i i brak stopni przyciągają kilkunastoletnich studentów do udziału w zajęciach? Jak sprawić, by nauka była tak samo fascynująca w szkole jak na Uniwersytecie Dzieci? W swoim wystąpieniu przybliżę Metodę Pytań i Doświadczeń, która z powodzeniem może być stosowana zarówno przy popularyzacji nauki, jak w realizacji podstawy programowej w szkole.
 

Anna Grąbczewska - współzałożycielka Uniwersytetu Dzieci. Przez ostatnie 5 lat dyrektor zarządzająca Fundacji Uniwersytet Dzieci. Absolwentka historii Uniwersytetu Warszawskiego i studiów MBA organizowanych przez SGH i Uniwersytet w Calgary. Mama Jasia i Zosi.

Zanim zajęła się dziećmi – cudzymi i własnymi – związana z branżą wydawniczą. Prowadziła projekty w Warsaw Business Jornal (później New World Publishing), m.in. jako dyrektor wydawniczy pierwszego polskiego magazynu o podróżach Voyage. Warszawianka, mieszkała przez rok w Danii i 7 lat w Krakowie. Wierzy w siłę i potencjał społeczności, jaką udało się stworzyć wokół Uniwersytetu Dzieci.
 


5. Czy technologia zastąpi nauczycieli?

Nowe technologie coraz odważniej wkraczają we wszystkie obszary życia, niejednokrotnie robiąc przy tym wielkie rewolucje. Postępująca automatyzacja i optymalizacja procesów sprawiają że wiele zajęć wymagających do niedawna ludzkiego wysiłku dziś jest już tylko algorytmem aplikacji. Czy obszar edukacji jest narażony na podobny scenariusz? Czy wciąż rozwijający się e-learning, wirtualne uniwersytety, mobilne aplikacje edukacyjne lub roboty i czatboty mogą zastąpić klasyczną edukację? A może zamiast konfliktu starego z nowym oba światy mogą skorzystać na wzajemnym przenikaniu?


Patryk Betcher, Specjalista Programu Sektor 3.0, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Od 2013 roku pracuję w Programie Sektor 3.0. Zajmuję się od strony administracyjnej i logistycznej organizacją Festiwalu Sektora 3.0: technologicznego wydarzenia dla organizacji non profit. Koordynuję także Fundusz Sektora 3.0 – program wspierający tworzenie nowych narzędzi online. W ramach przydatnego hobby tworzę projekty graficzne, a inne swoje działania stale usprawniam poprzez wykorzystywanie przydatnych w pracy (i nie tylko) narzędzi internetowych i aplikacji. Lubię być w ciągłym ruchu, a dzięki urządzeniom mobilnym nawet na chwilę nie zostaję w tyle.


Filip ŻyroRedaktor i specjalista Programu Sektor 3.0, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Dziennikarz, reportażysta, twórca treści multimedialnych, obserwator świata i nowinek technologicznych. Od dziecka fan wszystkiego, co ma mikroprocesor w środku. W FRSI prowadzi serwis Technologie.ngo.pl, gdzie jest odpowiedzialny za teksty umieszczane w portalu. Współuczestniczy przy tworzeniu Sektora 3.0, gdzie dba o to, aby najważniejsze trendy technologiczne zostały pokazane w trakcie wydarzenia i zainspirowały polskie organizacje non-profit.

 

6. Nowe media w edukacji nieformalnej na przykładzie działań Ekspozycji PGE Giganty Mocy

Nowe media są obecne w prawie każdej dziedzinie naszego życia, nie może więc ich zabraknąć również w muzeach. Jeżeli dodatkowo, ciekawa, nowoczesna forma połączona jest z wartościową treścią edukacyjną, to taki muzealny produkt musi podbić serca zwiedzających. Właśnie o takiej innowacyjnej formie audiowycieczek, których odbiorcą są dzieci i młodzież szkolna będzie ta prelekcja.


Małgorzata Stanasiuk-Mordalska – Skuteczna project managerka, teambuilderka oraz koordynatorka wielu projektów z doświadczeniem w marketingu i public relations.

Koordynator zespołu wdrażającego program rewitalizacji centrum Miasta Bełchatowa. Efektywna fundraiserka, koordynatorka wielu projektów inwestycyjnych i nie inwestycyjnych, krajowych i międzynarodowych, w tym projektu rewitalizacji centrum Bełchatowa. Współautorka koncepcji interaktywnej ekspozycji Giganty Mocy oraz jej realizatorka. Od 2014 roku - Zastępca Dyrektora Miejskiego Centrum Kultury w Bełchatowie ds. Ekspozycji Giganty Mocy i Marketingu.

 

 

Szkolenie - Konferencja oświatowa "Innowacje w edukacji - Trendy 2018" zorganizowana została w ramach projektu "Zwiększenie dostępu do kultury poprzez zakup wyposażenia dla Miejskiego Centrum Kultury w Bełchatowie", dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

Sponsor tytularny

PGE

Organizator

Sponsor 2ROTTripadvisorPOT